Personlige oplysninger

Ingen personlige oplysninger der registreres på BlueHorizon.dk, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos BlueHorizon.dk. 

  • I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet. Det er godkendt udbyder med godkendelse fra E-mærket.
  • Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. 
  • Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes! 
  • Man kan desuden valgfrit få sin emailadresse optaget på en mailingliste hos BlueHorizon.dk, således at man løbende modtager nyheder og anden information fra BlueHorizon.dk. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes som man ønsker.
  • Jvf. persondataloven oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi sletning i det omfang det ønskes.
  • Vores shop-system (Shopify) kører fra en amerikansk server, og når man afkrydser feltet "Ved at fortsætte accepterer jeg at mine oplysninger bliver overført til vores shop-system." Betyder det at dine oplysninger bliver sendt til Shopify. 


KØB trin-for-trin 

  1. Find den ønskede vare.
  2. Kom varen i indkøbskurv ved at klikke på knappen "Køb denne vare". Derefter kan du fortsætte din søgning, hvis der skal handles mere. Fortryder du indholdet, eller ønsker du at foretage rettelser og fx ændre antallet af varer, kan du henholdsvis slette på slet-knappen eller rette i boxen med antal. 'Opdater kurv', hvis du vil se prisen efter ændringerne.
  3. Herefter går du til kassen. Klik på "Indkøbskurv" i øverste højre hjørne.
  4. Hvis du er "Eksisterende kunde" logger ind med de koder du har, og hvis du er ny kunde så indtaster du din email-adresse og klikker "opret". Efterfølgende skal du indtaste dine oplysninger, så vi kan sende pakken til dig.
  5. Bekræft hvilken adressen din ordre skal sendes til. Klik næste.
  6. Vælg levering eller afhentning. Hvis du vælger afhentning skrive eller ring vil til dig, for at aftale nærmere.
  7. På næste skærmbillede vælger du betalingsform.
  8. Bekræft ordre - opsamling af bestilling og en data du har indtastet. Din bestilling bliver først afsendt, når du klikker på "Afslut køb". Hvis du inden da forlader siden, er købstransaktionen ikke gennemført.
  9. Hvis du har valgt kort-betaling skal du efter at du har bekræftet din order indtaste dine kort oplysninger. Dine oplysninger bliver sendt direkte PBS hvor kortet vil bliver godkendt.
  10. Systemet sender dig straks en ordrebekræftelse på den e-mail du har opgivet under kundeoplysninger.
  11. Når din bestilling er ekspederet, får du igen en email.

Betaling

BlueHorizon.dk modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. BlueHorizon.dk krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

Levering

BlueHorizon.dk sørger for levering med Post Danmark (med mindre andet angives) til modtager indenfor 1-5 arbejdsdage (se produkt for nærmere info) eller på en senere dato, hvis det er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at Post Danmark overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Danmark, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. 

Post Danmarks kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige.
BlueHorizon.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender BlueHorizon.dk naturligvis en ny leverance uden beregning. 

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af Post Danmarks målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage. BlueHorizon.dk tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. Som afsender kan du evt. vælge leveringsdatoen én dag tidligere for at kompensere for dette. 

Der leveres ikke til Færøerne, Grønland og udlandet.

BlueHorizon.dk yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles BlueHorizon.dk indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder BlueHorizon.dk returneringsomkostninger i rimeligt omfang. 

Reklamation og varereturnering 

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til: gosta@bluehorizon.dk

Refusion

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid med samme betalingsmiddel som brugt ved køb, ogBlueHorizon.dk kan derfor have brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

Der er 14 dages returret..

Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot meddele os dette inden for 14 dage herefter har du yderlig 14 dage til at returnere varen. Du skal give os besked om at du ønsker at returnere varen, det er ikke nok at afvise en modtaget pakke. Når varen er modtaget retur og godkendt, vil tilbagebetalingen ske inden for 14 dage med samme betalingsmiddel, som du brugte til at lave dit køb. Vi tilbagebetaler hele det beløb, som du har betalt, inklusiv dine forsendelsesomkostninger m.m. Omkostninger til returnering skal du selv afholde. Du må godt have brugt varen og alligevel returnere den under fortrydelsesfristen dog vil der blive fratrukket en værdiforringelse. Værdiforringelsen af den brugte vare fastsætter vi efter, hvad vi mener varen er værd i et videre salg. Du må godt have kigget på varen uden den er brugt som det er muligt at gøre i en fysisk butik.

Klagemuligheder

En klage over en vare købt hos bluehorizon.dk kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse gosta@bluehorizon.dk.

 

Håndbyggede modelskibe

Alle vores modelskibe er håndbygget, og derfor er der ikke to skibe der er ens. Hvis man køber flere skibe vil de derfor ikke være 100 % identiske. Vi synes det er en del af charmen ved at have et håndbygget skib, og det er også derfor vi sælger vores skibe til en god pris. Vi kan garantere at man får et flot kvalitets skib til pengene, men det er vigtigt at understrege at det ikke er en tro kopi af det originale.